Persberichten

Conclusie PushFashionForward Awards 2012

Amsterdam, 10 juli 2012 - De aanhouder wint, zo blijkt uit de campagne Push Fashion Forward van GoedeWaar.nl. Team ‘Push Sissy-Boy Forward’ hield stug vol met vragen en kreeg daarmee de meeste duurzaamheidsinformatie boven tafel.

Read more...

Drie modemerken zetten duurzaam stapje vooruit dankzij PushFashionForward

Amsterdam/Utrecht, 29 juni 2012 - Onder luid geklap en gejuich rolden consumentenorganisaties GoedeWaar.nl en StoereVrouwen donderdagavond 28 juni 2012 de groene loper uit in winkels van Sissy-Boy, Hema en Protest in Utrecht. Deze modemerken zetten een voorzichtige duurzame stap vooruit dankzij de positieve push van consumenten die mee hebben gedaan aan de campagne PushFashionForward van GoedeWaar.nl.

Read more...

Kick off PushFashionForward geslaagd!

Amsterdam, 16 april 2012 - De kop is er af! PushFashionForward, de nieuwe campagne van Goedewaar.nl, ging zaterdag 14 april 2012 van start. PushFashionForward heeft als doel jongeren te mobiliseren hun favoriete kledingmerk een duurzame duw tegeven aan de hand van de mobiele Kledingchecker.

Read more...

Conclusies kledingmerken onderzoek 2012

Uit het uitgebreide onderzoek van GoedeWaar.nl vallen enkele opvallende conclusies te trekken. Zo is er een tendens waar te nemen van toenemende transparantie. Steeds meer merken durven uitgebreider inzicht te geven in hun productieprocessen en duurzaamheidsinitiatieven. Ten tweede scoren enkele outdoormerken (zoals bijvoorbeeld Jack Wolfskin en Mammut) opvallend hoog.

Read more...

Persbericht: Nieuwe Kledingchecker, nu ook mobiel

Amsterdam, 1 december 2011 - Een bewuste keuze maken; steeds meer consumenten staan stil bij de aanschaf van producten, met name fashion. Lang niet altijd is duidelijk hoe 'groen' of duurzaam de keuze werkelijk is. Consumentenorganisatie GoedeWaar.nl biedt de helpende hand en publiceert vandaag de gloednieuwe Kledingchecker, met informatie over de duurzaamheid van 325 kledingmerken. Om het winkelen helemaal te vergemakkelijken is de gloednieuwe Kledingchecker ook mobiel te raadplegen via check.goedewaar.nl of www.goedewaar.nl.

Read more...

Conclusies kledingmerken onderzoek 2011

Wat eigenlijk direct opvalt bij de resultaten van de Kledingchecker, is dat informatie over de middelste ketenschakel ontbreekt, waar de materialen worden bewerkt en waar de sociale en milieu aspecten zwaar wegen. Vrijwel alle bedrijven konden hier geen duidelijkheid over geven. De kledingketen is namelijk heel complex.

Read more...

Additional information